Montessori igračke, pomagala i principi

Potraži blog
Montessori igračke, pomagala i principi

Djeca su prirodno znatiželjna bića koja nesvjesno i aktivno uče nove stvari kroz igru. Zbog toga im je za njihov razvoj potrebno prilagoditi prostor: siguran, šaren i atraktivan. U prostor neka budu uključene i igračke prilagođene djeci, kreativni materijali i pomagala za učenje.

Što je Montessori princip? Odakle dolazi?

Maria Tecla Artemisia Montessori bila je talijanski liječnik, učitelj, filozof i filantrop. Najpoznatija po svojoj Montessori metodi podučavanja djece od rođenja do adolescencije.

Montessori metoda nastala kroz promatranje djece. Spontani postupci djece doveli su do novih uvida u dječje ponašanje i učenje. Otkrila je da djeca osjećaju potrebu za ponavljanjem jer im to daje osjećaj sigurnosti.

"Pomozi mi da ovo napravim sam" glavni je i vodeći motiv Montessori pedagogije. Dijete može samo odabrati materijal, popraviti vlastite pogreške i odabrati mjesto za rad.

 

"Pomozi mi da ovo napravim sam"

 

Mnogi roditelji vjeruju da Montessori odgojni pristup potiče kreativnost i koristi djeci nudeći jedinstvene metode poučavanja s kojima djeci pružamo veću kontrolu nad učenjem. (Španjolska verzija Aleteia, 2021.)

Kako da podijelimo Montessori na 5 principa?

Montessori principi daju djetetu osnovu za red i kroz njega djecu uče o odnosima i zakonima koji su prisutni u životu. Materijali su obično prirodno izrađeni i napravljeni za određenu namjeru. Važno je da u sobi postoji samo jedan primjerak iste igračke, na taj način djeca se uče strpljenja i čekanja da dođu do odabrane igračke.

Montessori materijali ili principi su podijeljeni u pet osnovnih područja:

1. Materijal / pomagala za praktični život:

Važno je pripremiti primjereno okruženje za dijete. Nema potrebe za obnavljanjem cijelog prostora, dovoljno je samo nekoliko pomagala kako bi prostor prilagodili djetetovoj visini.

Zašto je važno prilagoditi prostor visini djeteta? Mali početnici vole ponavljati za odraslima, igrati se uloga (raditi u vrtu, prati rublje / posudu, čistiti prozore i tako graditi svoje samopouzdanje, učiti se kreativnosti, fizičke konceptne koncentracije, koordinacije i neovisnosti). Dopuštamo djetetu da dostiže do radnog stol u kuhinji, u kupaonici, trebao bi imati pristup svom češlju i četkici za zube. Odlično je ukoliko mališan ima svoj mali stol i stolicu na kojoj može obavljati svoje kreativne aktivnosti ili jesti doručak.

 

 Proizvodi na fotografiji:

2. Materijal za osjetila i senzoriku

Uključuje mnoge mogućnosti za igru. Dijete uči o boji, obliku, veličini, težini i površini. Iskustvo, koje dolazi kroz osjetila vodi djecu do materijalizirane apstrakcije. Dijete postiže unutarnji red kroz jasne i uredne koncepte. Dijete samostalno otkriva i eksperimentira. Primjer: dijete stavlja sve manje i manje kocaka jednu na drugu. Djeca stječu kognitivnu učinkovitost i uče se o redoslijedu, rasporedu različitih percepcija. Sve to stječu koristeći svoja osjetila: dodir, miris, okus, sluh ...

Igračke za slaganje, otvori, fina motorika, koordinacija ruku-očiju

Proizvodi na fotografiji:

 

3. Matematički materijali:

Kroz praktične životne vježbe djeca su već spremna za rad s matematičkim materijalom. Materijal Zlatne lopte vrlo je poznat, uz njegovu pomoć dijete uči decimalni sastav i možemo mu ponuditi igru ​​u prirodi poput sortiranja kamenčića po veličini, sortiranjem grančica po duljini…

Igrače abakus + zbrajanje na daski, pravopis

 

4. Materijal za jezik usklađen je s materijalom za osjećaje:

Najpoznatija su drvena slova uz drvenu ploču, na ploči se nalazi udubljenje za slova. Dijete ima osjetljive vrhove prstiju i kinestetički doživljava oblik slova, zbog toga nekad djeca znaju pisati slova, iako ih još ne poznaju.

Zbrajanje na daski, pravopis

Proizvodi na fotografiji:

  

5. Materijal za učenje o prostoru:

Uz njih bi djeca trebala uspostaviti kontakt sa svijetom. Dijete otkriva odnos unutar geografije, geologije, kemije, biologije, fizike, astronomije... Dijete bi trebalo razumjeti osnovne pojmove o prostoru. Primjer je globus na kojem djeca mogu dodirnuti oceane i zemlju.

Igračke poput tunela, šatora, vanjskih kučica.

Svaki pojedinac različito zamišlja prostor prema objektima u prostoru dijeli ga na lijevi i desni, prednji i stražnji, gornji i donji. Dijete počinje biti svjesno sebe i svog položaja u svemiru, kod toga mogu mu pomoći pomagala i igračke poput tunela te šatora koji dodatno razvijaju osjećaj za prostor i dimenzije. Kada djeca odrastu, vole se mjeriti i govoriti o tome koliko su porasli, neprestano rade usporedbe poput; glavom dođem do šanka, mogu doći do slavine, zbog toga je super da djetetu ponudite metar koji pričvrstite na zid.

Proizvodi na fotografiji:

 

+ Ravnoteža

Sposobnost brzog stvaranja kompenzacijskih pokreta potrebnih za vraćanje tijela u ravnotežni položaj.

Čimbenici koji su važni za održavanje ili obnavljanje ravnoteže su: vid, sluh, taktilni receptori, kinestetička osjetila, organ za ravnotežu i centar za ravnotežu.

Razvoj ravnoteže trebao bi temeljiti na principu velikog broja ponavljanja, zbog toga preporučujemo Kinderfeets Balance Board, koja je višenamjenska igračka, prvi put korištena u Waldorfskim školama. Dizajnirana i proizvedena je kako bi pomogla razviti osjećaj ravnoteže, koordinacije, stimulirati vestibularni sustav i pomoći djeci da steknu osjećaj svijesti o svom tijelu. Daska je izvrsna za napredak tjelesnog i mentalnog razvoja, kreativne igre za djecu svih dobnih grupa. Također jako korisna je i guralica brenda Kinderfeeta koji ima ergonomski dizajniran položaj sjedala i upravljača, potiče pravilno držanje tijela i nudi maksimalnu udobnost.

 

Proizvodi na fotografiji:

Podjeli ovu objavu s drugima